Co zrobić, by schudnąć? Oto 6 sportowych propozycji!

Zrzucanie kilogramów to nie tylko restrykcyjne pilnowanie diety. Niektórym wystarczy dodać ruchu, by ich ciała stały się smuklejsze, jędrniejsze i bardziej wysportowane. Jest wiele pomysłów na to, jak się ruszać, by spalać wiele kalorii. Jakie pomysły są warte naszej uwagi?

1. Taniec

Dla wielu jest to bardzo przyjemny sposób na poprawienie swojej sylwetki (szczególnie dla kobiet). Im więcej wysiłku wkładamy w taniec i czym częściej to robimy – więcej spalamy kalorii, a przez to gubimy zbędne kilogramy. Oczywiście znacznie lepszy będzie w tym celu bardziej żywy ruch niż „taniec-przytulaniec,

2. Bieganie

Jedni uwielbiają, a drudzy nienawidzą. Co więcej, obecnie rośnie moda na ten rodzaj sportu i często można trafić na organizowane zawody. Dlaczego bieganie jest tak bardzo popularne, jeśli chodzi o chudnięcie? Ponieważ jest to najlepszy wysiłek aerobowy (tlenowy), jaki można podjąć w tym celu. Podczas biegania angażujemy wszystkie mięśnie i nasz organizm spala wiele kalorii w krótkim czasie. Pamiętajmy, iż by schudnąć, biegamy tak, abyśmy mogli podczas tego wysiłku swobodnie rozmawiać z drugą osobą. Wolny, długi bieg, a nie sprint!

3. Jazda na rowerze

Jeśli pogoda sprzyja, to dobrze jest wybrać się na wycieczkę rowerową. Jest to opcja, która mniej obciąża kolana niż bieganie i zasadniczo jest mniej szkodliwa. Aczkolwiek musimy pamiętać o odpowiednio dopasowanej pozycji ciała na rowerze. Tutaj także mamy do czynienia z wysiłkiem areobowym, podczas którego spalamy sporo kalorii.

4. Pływanie

Jest to aktywność fizyczna, która jest idealna dla wszystkich, którzy mają problemy zdrowotne i nie mogą np. biegać, jeździć na rowerze czy rolkach. Mając 70 kilogramów, w wodzie ważymy… 6 kg! Jest to najbardziej zdrowy sport, jaki można uprawiać. Co więcej, woda idealnie relaksuje nasze ciało – więc wizyta na pływalni nie tylko pozwoli nam zgubić trochę ciała, ale także pozwoli nam zaznać ukojenia po ciężkim dniu.

5. Rolki

Ostatnia sportowa propozycja to jazda na rolkach, łyżwach, wrotkach czy na deskorolce. Dzięki nim możemy szybciej się przemieszać, ćwiczyć efektowne sztuczki czy po prostu dane nam będzie czerpać przyjemność z wykonywanej aktywności. Tutaj tak jak i przy wszystkich pozostałych sportowych propozycjach będziemy spalali kalorie oraz poprawimy wygląd naszej sylwetki, ćwicząc mięśnie.

6. Spacer

Jeśli nie mamy sił na żaden sport, to możemy spalać kilogramy poprzez spacerowanie. Z pewnością bardziej skutecznie będziemy to robić, jeśli nasz ruch będzie żywszy, ale nawet najspokojniejszy spacer spali nam jakąś ilość kalorii. Zresztą spacerowanie to doskonała forma relaksu, dotlenienia, obcowania z naturą czy okazja na to, by porozmawiać ze znajomymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *